Matter of Match: consistente online aanwezigheid creëren die impact maakt

Een nieuwe job vinden? Oké. De perfecte match… Ja, dat ligt wat anders. Introducing Matter of Match: een recruitment bureau dat het anders aanpakt. 

Vanuit een candidate-driven approach zoeken de collega’s van Matter of Match een nieuwe uitdaging voor jou – of je nu op zoek bent naar een eerste job of na jarenlang ervaring uitkijkt naar iets nieuw. Daarnaast zorgt Matter of Match ook voor advies bij bedrijven – hoe kan je goede mensen vinden, en daarna ook houden?

In deze case ontdek je hoe we een consistente online aanwezigheid creëren voor Matter of Match – met impact. 🤗

Een nieuw merk in de markt zetten

Matter of Match is een volledige rebranding van het voorgaande ‘NewBrix’. Om dit merk in de markt te gaan zetten en de juiste doelgroepen te bereiken, schakelden ze onze hulp in. 💪

Strategie en roll-out

Matter of Match moet top of mind zijn bij 2 grote doelgroepen: kandidaten én bedrijven.

Kandidaten moeten hun weg vinden naar Matter of Match voor advies of een nieuwe job. Hierbij zetten we in op 4 kanalen:

  • een website met overzicht van de laatste nieuwe vacatures + een woordje uitleg
  • LinkedIn
  • TikTok
  • Instagram

Daarnaast is het ook belangrijk dat bedrijven denken aan Matter of Match wanneer het op rekrutering aankomt. Matter of Match kan namelijk kandidaten uit hun pool gaan matchen met openstaande functies of advies geven op vlak van werving, selectie en retentiebeleid.

Hiervoor zetten we in op:

  • de website
  • LinkedIn


Wat we doen:

Maandelijkse contentshoot
Iedere maand organiseren we een shoot met Matter of Match om content te creëren voor de komende maand. We leiden de opnames in goede banen én zorgen voor snappy edits die perfect passen bij de stijl van Matter of Match.

Content kalender + topics
We werken een maandelijkse topic- en contentkalender uit voor LinkedIn, Instagram en TikTok. Hierbij kijken we naar HR-trends, actualiteit, evergreen content en vacatures. Maar een kijkje achter de schermen bij Matter of Match mag natuurlijk niet ontbreken. De content wordt kanaal-specifiek opgemaakt, met de juiste doelgroep in mind. Het resultaat? Een engagement rate om blij van te worden en een consistente instroom van verkeer naar de juiste kanalen.

Social media management
Content ready to go? Dan gaan we die inplannen en posten. Alle comments die jullie plaatsen? Daar antwoorden we op – in Matter of Match fashion. 🫡 Community management is een belangrijk onderdeel van het social media management.

Website
We hebben een website gemaakt voor Matter of Match die de belangrijkste elementen uitlicht: wie we zijn – waar we voor zijn – waar je bij ons voor terecht kan. Rechttoe, rechtaan. Het resultaat? Een gemiddeld conversiepercentage van 27%.

Rapportage
Wat brengen al die efforts nu op? Maandelijks rapporteren we over de cijfers en geven we inzichten mee: hoeveel website bezoekers hebben doorgeklikt of gesolliciteerd op een vacature? Op welke content werd het meeste gereageerd? Welke trends zien we?

Wat vindt Matter of Match er zelf van?  

“Adman Agency is een verlengstuk van ons bedrijf, zij staan in voor de totaliteit van onze marketing en zorgen ook voor een totale ontzorging – helemaal wat wij als bedrijf nodig hebben. Dankzij hen hebben we een creatieve en doeltreffende aanwezigheid online, met aangepaste content op verschillende kanalen, terwijl wij ons zelf kunnen focussen op onze eigen sterktes – de werking van Matter of Match.”

-Lieselot Peeters, Managing Partner van Matter of Match

Curieus geworden? Hierzo voor de website, Instagram, TikTok en LinkedIn.

Vorige case
Kneipp x Adman Agency Squad: Body & Mind Balance awareness campagne
Volgende case
B2B influencer marketing – de ins & outs

Wil je ook met jouw bedrijf tussen onze showcases terechtkomen? Contacteer ons vrijblijvend en dan bekijken we of onze aanpak een match is voor jouw bedrijf.